Letáková dieta


 

Šetřte papír, šetřte planetu!

Promoční akce sice výrobcům prudce zvyšují objem prodejů, a to o 50 až 400 procent, ale na druhou stranu slevy způsobují výkyvy ve výrobě a ničí věrnost značce.

Česko patří v podílu zboží prodaného ve slevách k šampionům. Zatímco před deseti lety se zboží prodané se slevou podílelo na celkových tržbách ze 30 procent, v roce 2017 už to bylo 55 procent.

Přitom přes 7000 zákazníků, kteří hlasovali v anketě, co jim vadí na současném maloobchodu, označilo právě chybějící zboží z letáku, matoucí slevy nebo zkažené ovoce a zeleninu. Naopak u prodejců dokázalo pouze 25 % subjektů stagnovat v počtu letáků, anebo ještě lépe, snížit jejich počet. Ostatní obchodníci zase stránky přidali, takže tisknou stále větší a větší “bichle”.

Slevy tedy nebaví ani zákazníka, ani prodejce. Už roky dáváme jasná doporučení, jak z toho ven. Ve zkratce: snížit počet slevových letáků, snížit počet stran a umírnit slevy samotné.

Jak to tedy vypadá v reálu? Naší analýzou proženeme všechny vaše produkty. Vybereme z nich ty, které by jednoznačně na vašem letáku neměly chybět a naopak také zboží, které by tam rozhodně být nemělo. Navíc zvolíme vybrané položky, u kterých nastavíme tu nejvhodnější marži.

Systém se neustále aktualizuje podle mnoha různých parametrů (jako například promoce konkurence) tudíž i váš leták se s těmito trendy bude pochopitelně měnit a bude neustále aktuální.

 

Planning Wizard řídí promo akce, zásoby, i sortiment

V Jednotě Mikulov jsme implementovali náš software na automatizaci řízení zásob Planning Wizard v jeho rozšířené verzi, která měla za úkol v Mikulově nejen automatizovat proces objednávání, zlepšit strukturu sortimentu, zefektivnit účinnost slevových promo akcí, ale i přispět ke zvýšení obratu a maximalizaci zákaznické spokojenosti. Kromě klasických funkcionalit Planning Wizardu jsme pracovali i s moduly na řízení Category Managementu, analýzou nákupního košíku nebo rozšířením Promo designer, které na základě analýzy prodejů navrhuje ideální podobu slevových akcí. Na konkrétní případy se můžete podívat v našich případových studiích, třeba zde.

K tomu všemu nyní zavádíme novinku, které pracovně říkáme “letáková dieta”, která má skvělou odezvu po implementaci u našeho slovenského klienta - velkoobchodu s potravinami. Díky tomuto úspěchu už teď jednáme s dalšími zákazníky, kteří by o produkt měli zájem.

Snížili jsme tedy náklady na řízení zásob, uvolnili ruce personálu a hlavně – zvýšili spokojenost zákazníků.