Údržba

Šetříte na údržbě? Pak si půjčujete s přemrštěným úrokem!

Údržba patří k nejdůležitějším procesům ve výrobní, nebo průmyslové firmě, přesto se jí přikládá váha až v momentě, kdy stroje díky poruše stojí a načítají se penále za pozdní dodávky. V Logio vnímáme údržbu jako strategické oddělení každé výrobní firmy, které potřebuje perfektně nastavené procesy, kvalitní lidské zdroje a dostatečnou podporu ze strany vedení.

Portfolio našich služeb oslovuje údržbu jako celek a umožňuje nám nabídnout pomoc, ať na strategické či operativní úrovni. V současnosti leží před údržbou další velký úkol v podobě nových automatizovaných technologií, které na techniky i management údržby kladou nové nároky. V Logio sledujeme nejnovější vývoj v oblasti údržby a i díky naší spolupráci se špičkovými odborníky z celého světa jsme schopni nabídnout nejlepší možné řešení.

zvýšení OEE, MTBF a snížení MTTR

(Overall equipment effectiveness, Mean Time Between Failures, Mean time to repair)

optimalizace zásoby náhradních dílů a eliminace příručních skladů

zlepšení poměru preventivní údržby ke korektivní a zvýšení dostupnosti zařízení

Analýza současného stavu

Zmapujeme veškeré procesy údržby a na ní navázané činnosti. Věnujeme se všem oblastem, do kterých údržba zasahuje, a tak si můžete být jisti, že naše analýza odhalí veškeré potenciály ke změnám. Na základě této analýzy poté navrhneme akční plány pro jednotlivé oblasti, které vám také pomůžeme zrealizovat.

Strategie údržby

Koncepce strategie údržby je souborem opatření k dosažení požadovaného výkonu provozu s optimálním využitím zdrojů. To vše s přihlédnutím k potenciálům vlastní i externí údržby. Definujeme relevantní KPIs a vytvoříme pravidelný reporting z vašich systémů, který vás podpoří v operativním i strategickém řízení k dosažení vašich cílů.

Procesy v údržbě

Při analýze procesů údržby využíváme moderní analytické nástroje. Díky tomu vám pomůžeme s nastavením plánu preventivní údržby a jeho provázaností na výrobu, s organizací a managementem odstávek, s nákupem a řízením zásob náhradních dílů, s evidencí činností údržby, s vyhodnocením efektivity či s výběrem a implementací informačního systému (CMMS).

Lidské zdroje

Každá strategická změna vyžaduje nové kompetence všech členů organizace údržby. Logio vás proškolí v progresivních nástrojích údržby, naučí vás sestavit plán preventivní údržby nebo ukáže, jak efektivně odřídit odstávkové práce. Také vám pomůžeme při výběru vhodných kandidátů na klíčové pozice pomocí našeho assessment centra.

Náhradní díly v údržbě

Narovnáme databázi náhradních dílů a pomůžeme optimálně řídit jejich zásobu. Odstraníme duplicity v datech, zrychlíme a zautomatizujeme proces nákupu i zavádění nových položek. Na základě analýzy kritičnosti náhradních dílů zlepšíme strukturu jejich zásob a dostupnost klíčových položek. Tím zkrátíme dobu oprav a zvýšíme dostupnost výrobního zařízení.

Data a reporting

Firmy disponují velkým množstvím dat z nejrůznějších systémů, ale málokdo je dokáže transformovat v konkrétní výstupy a kroky vedoucí ke změně. My v nich dokážeme najít potenciály k úsporám. V oblasti údržby se zaměříme především na zásoby náhradních dílů. Pomůžeme vám také vybrat vhodné KPIs a nastavíme jejich reporting pro manažerské řízení.

Využívaný software

IDENTIFIKACE NÁHRADNÍCH DÍLŮ (iND)

iND je Logiem vyvinutý nástroj z třídy Data Master Management pomáhající na projektech pro zákazníky, kteří potřebují identifikovat náhradní díly mimo evidenci, přiřadit k nim fotografie i další informace a zavést je zpátky do systému. iND má podobu mobilní a web aplikace. Mobilní aplikace je využívána pro fotografování náhradních dílů a přiřazení informací k nim, zatímco webová aplikace slouží pro celkový přehled identifikovaných ND a kontrolu jejich identifikace. Všechny důležité informace tak můžete mít neustále přímo u sebe.

Můžeme vaší firmě pomoct k lepším výsledkům?

Pošlete nám nezávaznou poptávku.